Tuijan Blogi

perjantaina, elokuuta 24, 2007

Minä haaveilen:)

Aloin miettimään missä haluaisin olla nyt kun täällä asfalttikoneet pörrää,autoja menee edes takas ja rapustakin kuuluu aina välillä mölinää:)
Haluaisin olla mökillä luonnon helmassa ja hiljaisuudessa. Mökillä keksisin niin paljon tekemistä. Keräisin sieniä ja marjoja,koiran voisin pitää vapaana ja vaellella sen kanssa pitkin peltoja ja metsiä,lämmittäisin kunnon puusaunan,nauttisin takkatulesta ja kynttilänvalosta ilman sähköjä,kävisin järvessä uimassa,aamukahvit juoda kuistilla,saisin olla ulkona yöpaita päällä ja tukka takussa ilman että kukaan ihmettelee,saisin hakea postin vähän kauempaa,käydä kauppa-autolla ostoksilla,kuunnella lintujen laulua,nukkua hyvin hiljaisuudessa:)
Siinä oli minun haaveilut ilman mökkiä ja rauhaa! Aikoinaan anopilla oli kesämökki Mikkelin Anttolassa ja näin siellä tuli aikaa vietettyä paljon.
Nyt palaudun taas maanpinnalle ja alan kuuntelemaan työkoneiden meteliä!

5 kommenttia:

  • 24.8.07 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

    Hei Tuija!
    Ihanaa vaipua joskus haaveisiin ja oikein unohtaa kaiken muun ympäriltään. Sekin jo rentouttaa.
    Tiedätkö tuo haaveilusi sai minutkin siihen tunnelmaan mukaan:)Kyllä meillä kaikilla pitäisi olla mahdollisuus todellisuudessakin tuosta kaikesta nauttia joskus.
    Suomessakin on paljon mökkikyliä, mutta niissäkään harvoin enää sitä omaa rauhaa.

    Oikein mukavaa päivän jatkoa sinulle Tuija ja koko perheelle!

     
  • 24.8.07 , Blogger Tuija.V kirjoitti...

    Heippa Kaarina!
    Minä haaveilin niin kovasti että nukahdin pariksi tunniksi sohvalle:)
    Kiva että sinäkin pääsit mökkitunnelmaan mukaan:)Kaikilla ei vaan ole omaa mökkiä mahdollisuutta hankkia.Olen joskus ollut mökkikylissä mutta ei siellä oikeen pystynyt rentoutua jos ympärillä hyörii vieraita ihmisiä!
    Sekin oli niin kivaa aikaa kun koko lapsuuteni sain asua omakotitalossa.
    Minä haaveilija lähetän teille hyvät perjantain jatkot:)

     
  • 25.8.07 , Blogger Toianne kirjoitti...

    Minä olen kyllä onnellisessa asemassa kun saan asua maalla, täältä ei puutu mitään muuta kuin se järvi. On luontoa ja tilaa ja omaa rauhaa. Lähin naapuri puolen kilometrin päässä. Vastaavasti sitten on kyllä pitkä matka joka paikkaan, kauppaankin on 15 kilometriä. Sitä ei lähdetäkään ihan vaan yhtä kermapurkkia hakemaan jos se unohtuu. Ja lapsella on hankalat koulumatkat.
    Hyvät ja huonot puolensa. Mutta minä en kyllä varmaan yhtään viihtyisi kaupungissa.

     
  • 25.8.07 , Blogger Tuija.V kirjoitti...

    Moi Anne!
    Teillä on siellä ihanat oltavat luonnon keskellä.Hyvä puoli on sekin että kauppa on kaukana niin ei ainakaan monta kertaa päivässä siellä tule rampattua,toisin kuin täällä kauppa taas on liian lähellä! Siellä ei varmaankaan koulut ole ihan nurkan takana.
    Minä oon sen verran paljon maalainen että en täällä viihdy vaikka onkin palvelut lähellä.

     
  • 25.8.07 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

    Haaveilusta puheen ollen sain kivan haasteen ja haastan nyt sinutkin siihen. Käypä katsomassa homman nimi blogissani. http://rauhamaki.vuodatus.net/

     

Lähetä kommentti

<< Etusivu